Bilgi Zamanı

Türk Edebiyatı Öğretmenliği Taban Puanları

Türk Edebiyatı Öğretmenliği Taban Puanları
06 Nisan 2016 - 0:26 'de eklendi ve 18087 kez görüntülendi.

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü İçin Kaç Puan Gerekir, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği YGS LYS Taban ve Tavan Puanları 2015, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Hangi Üniversitelerde Var, Türk Dili ve Edebiyat Öğretmenliği Kontenjanları 2015 2016 1. Öğretim 2. İkinci Öğretim 2013 – 2015 Yılında Üniversite tercihi yapacak olan ve Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği bölümünün ( Edebiyat Öğretmenliği ) seçecek üniversite adayları için Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Taban Puanları ile Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği 2015 2016 YGS LYS Yerleştirme Başarı sıralamasını sırasını sayfamıza ekledik.  Bu puanlar 2014 Üniversitesi yerleştirme puanlarına göre elde edilmiş olup 2015 YGS ve LYS’ye girip tercih yapacaklar bu puanları göz önünde bulundurmalılar .  2015 2016 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Taban Puanları ve Başarı Sıralaması :

 

 

Üniversite Adı Programın Adı Puan Türü Kont. En Küçük Puanı En Büyük Puanı
Gazi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği TS-2 31 455,29312 519,51626
Yeditepe Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği (Tam Burslu) TS-2 9 453,23976 502,60919
Marmara Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği TS-2 52 452,80621 510,71130
Dokuz Eylül Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği TS-2 41 442,83536 487,83175
Nec. Erbakan Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği TS-2 52 428,58472 500,93114
Balıkesir Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği TS-2 41 427,56978 449,68931
Başkent Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği (Tam Burslu) TS-2 3 423,55566 439,66181
Dicle Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği TS-2 41 414,21062 468,71628
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği TS-2 41 407,66998 441,33504
Başkent Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği (%50 Burslu) TS-2 1 395,38981 395,38981
Doğu Akdeniz Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği (Tam Burslu) TS-2 2 383,44666 410,53710
Yeditepe Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği (%50 Burslu) TS-2 35 362,68600 415,99375
Girne Amerikan Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği (Tam Burslu) TS-2 10 346,54640 382,10340
Başkent Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği (%25 Burslu) TS-2 6 325,13235 350,43618
Yeditepe Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği TS-2 26 296,82735 357,13735
Başkent Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği TS-2 20 279,03838 354,07691
Doğu Akdeniz Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği TS-2 30 229,52851 274,18296
Doğu Akdeniz Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği (%50 Burslu) TS-2 20 227,99849 324,35526
Girne Amerikan Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği (%50 Burslu) TS-2 50 200,32106 327,51814
Girne Amerikan Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği TS-2 40

Edebiyat Öğretmenliği Taban Puanları 2015 2016, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Başarı Sırası sıralaması 2015 2016,Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü Olan Üniversiteler, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Puanı 2015, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Puan TürüTürk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümünü Seçmeyi mi Düşünüyorsunuz? Bu Bölüm Hakkında Görüşlerinizi Bizlerle Hemen Paylaşabilirsiniz. Aşağıdaki Yorum Kutucuğunu Kullanarak yorumlarınızı hemen yazın…

Etiketler :
HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

 BU HABER HAKKINDA YAPILAN YORUMLAR

( 59 Yorum )

  • sibel ;

    bu puanlar dogrumu

    24 Temmuz 2016 22:31
  • dilek ;

    edebiyat öğretmenliği için kaç net lazım?

    05 Nisan 2016 22:50
  • nesrin ;

    Benimde en büyük hayalim edebiyat öğretmenliği okumak inşallah olur edebiyat okuyanlar zormu

    01 Temmuz 2015 16:52
  • ertan ;

    gulay komore sormak ıstıyom formasyon kalktı derken fen edeıyatta mı basedıyorsunnuz bılı yosanız fen edebıyatın hangi devlet unıversıtelerınde uldugunu yazar mısınız?

    16 Temmuz 2013 13:11
  • sema ;

    merhabalar ben son sınıf ogrencısıyım ts2 puanım 352 edebıyat ogrtmenlıgı hangı sehrler tutabılır sızce

    03 Temmuz 2013 21:43
  • İrem ;

    Ben lise mezunuyum. Sözelden tercih yapacağım. Ama her yorumda biraz daha kafam karıştı. Edebiyatı seviyorum ama iş alanı beni korkutuyor. Kocaeli Üniversitesinde türk edebiyatı öğretmenliği yokmuş düz türk dili ve edebiyatı var. Sizce düz olanı mı okumak daha iyi sadece Türk edebiyatı öğretmenliğini mi ?

    02 Temmuz 2013 18:59
    • bulem ;

      ösym nin yayınladığı 24 haziran ön bilgi amaçlı olan tercih kılavuzunda edebiyat ögretmenliği yok herkes bu yıl kaldırıldı debiyat ögretmenliği almayacak dior irem bir bilgin var mı ayrıca bölüm okumak zor egitim daha iyi.

      03 Temmuz 2013 11:38
      • İrem ;

        O tercih kılavuzu hakkında bir bilgim yok bakmadım daha doğrusu. Ama iş alanı olan bir bölüm seçmek istiyorum. Edebiyattan atanmak için kpssde yüksek bir puan yapman gerekiyormuş. 2 yıllık bile olsa iş alanı olan bir bölüm okuyacağım. Sağlık bölümü mesela. Tıbbi dökümantasyonluk ve sekreterlik olabilir. Geleceğimi düşünüyorum.

        03 Temmuz 2013 19:13
  • kübra ;

    edebiyatöğr. istyorum ama yapılan yorumlar gözümü korkutyo atması zor ve o kadar okudaukdan sonra da evde oturmak istemyorum ben ne yapmam gerek vaz mı geçmeliyim :(

    07 Nisan 2013 11:16
    • serdar ;

      Bu bölümü aklına getirmemeliydin bile. Mademki bir hata ettin aklına takıldı burası sana tavsiyem hemen aklından çıkar.

      07 Nisan 2013 22:04
    • demet ;

      pes etme edersen kaybedersin sen elinden geleni yap

      11 Mayıs 2013 10:55
  • gökçen ;

    edebiyat bölümü okuyup özel ünv. formasyon alabiliyor muyuz??

    27 Mart 2013 15:33
  • cihaN ;

    bu ne ya !!

    08 Şubat 2013 09:12
  • dicle ;

    Arkadaslar ben diclede edebiyat ogretmenligini okuyorum.bir edebiyat hayrani olarak sunu soylemek istiyorum:kim bana bu zamanda herhangi bir ogretmenligi garanti verebilir ki. Size tavsiyem ne olursa olsun asigi oldugunuz isi yapin basari arkasindan Allahin izniyle gelecektir.kimsenin sesine degil kendi yureginize kulak verin .Allah yardimciniz olsun.

    27 Ocak 2013 00:03
  • Tolga Batur ;

    Girne amerikan üniversitesi ve kıbrıstaki diğer üniler hakkında konuşayım çünkü bu ünilerin ciğerini biliyorum genç arkadaşlarıma ve evladı üni aşamasına gelen annelere-babalara bilgilendirme olsun. Özellikle GAÜ ve DAÜ 10 üzerinden eğitim kalitesi:0 hocaları:0 okul:0 adam kayırma:maksimum para alabilmek için kasten sınıfta bırakma:maksimum öğrencisindeki kötü alışkanlıklar:maksimum bursu kesilsin diye ortalamasını 2 nin altına düşürmek için 100 lük kağıda kasten 30 vermek:maksimum ilave para sömürebilmek için kasten yaz okuluna bırakma:maksimum kıbrısın yeri belli gaünün adresi belli buyrun okuyun yada evladınızı oraya okumaya gönderin cin çarpmışa dönün ibret alın TR de küçümsediğiniz devlet okullarının duvarlarını öpün. TR de doğu sınırındaki bir üni bile kendi kanaatime göre kıbrısta bulunmakta olan bütün ünileri 3 e 5 e katlar. İbret almak için gidecekseniz gaü – daü tam adresidir arkadaşlar. Ben bu sene gaü eğitim fakültesinden zar zor (bu zorluk tamamen okulun para gözlülüğünden kötülüğünden kaynaklanıyor) mezun olmayı başardım. TR ye döndüm formasyonum olmasına rağmen hiç bir özel okul ve dershane tarafından işe alınmıyorum şuan boştayım. Nedeni ise GAÜ mezunuyum dediğim gibi kapının yolunu gösteriyorlar. Kıbrısta GAÜ de harcadığım yıllarıma ve paraya acıyorum! Puanınız düşükmü geldi özelden başka bir üniye gidemiyormusunuz o zaman tr de bi özele gidin. yada tr de gidin 2 yıllık okuyun açıktan okuyun yapın birşeyler Kıbrıs flan aklınızın ucundan bile geçirmemenizi öneririm.

    04 Kasım 2012 15:34
  • ilknur ;

    ben bu sene lise son öğrencisiyim.sınava gireceğim .edebiyat öğretmenliği nasıl bölümdür, geleceğin mesleklerinden midir ve puan durumları nedir.izmir-dokuz eylül üniverstesinde okumak istiyorum.puan durumu nedir.

    02 Kasım 2012 16:49
    • İbrahim Halavurt ;

      Ölü bölümdür ayrıca en az ataması yapılan bölümdür.Yıllardır kıytırık bölümlere +4500 atama sayısı verilirken bu bölüme +400 veriliyor. Mezun olmadan işsizlik garantisi verir mezun olursunuz +25 yaşına gelirsiniz hala ailenizin parasına bakarsınız. ‘kesinlikle okunmaması’ gereken nadir bölümlerdendir.

      03 Kasım 2012 22:08
      • saci ;

        İbrahim arkadaşım bir eklemede ben yapayım bu bölümün normalinden mezun olup parayla formasyon alan ve öğretmenliğinden mezun olan yüz bini aşkın insan var atanmak için kpss puanıda en düşük 81 zaten adamlar 30 ile 50 ile atanırken bu bölümdeki insanlar atanabilmek için 81-100 arası yapmalılar bu bölümü okuyan okumayı düşünen(düşünmenizi önermem vazgeçin) ve atama bekleyen arkadaşlarıma sabır diliyorum Allah kurtarsın.

        04 Kasım 2012 16:28
  • gül ;

    ben bu sene sınava giricem, ygs’de 90 civarı net yapsam(şimdi 70 civarı yapıyorum) edebiyat öğretmenliği için lys’deki netlerim nasıl olmalı acaba?

    29 Ekim 2012 14:16
    • İbrahim Halavurt ;

      Sen dertsiz başına dert arıyorsun kardeşim. İlerde işsizler ordusuna katılma çabasındasın sanırım.

      03 Kasım 2012 22:10
      • gül ;

        iletişim fakültesi de düşünüyorum aslında ama bu bölüm hakkında da bi fikrim olsun istiyorum. acaba bi fikriniz var mı yapmam gereken netler konusunda?

        04 Kasım 2012 21:23
        • İbrahim Halavurt ;

          Hangi dersten kaç net kaç yanlış çıkardığınızı girerseniz ygs-1-2-3-4-5-6 mf-1-2-3-4 tm-1-2-3 ts-1-2 dil-1-2-3 puanlarınızı öğrenebilirsiniz. Türk Dili ve Edebiyatı hakkında da bilgi vereyim yorumlardan da gayet net anlaşılacağı üzere ölü bölümdür. İlaveten bölüm çok zor bir bölümdür şöyle açıklayayım; tıp öğrencisinden daha fazla ders çalışırsınız (oda arkadaşım tıp fakültesindeydi ve hayret ederdi bana sen edebiyatçı değil misin hani kuş böcek derdi benden fazla ders çalışıyorsun derdi kendimden biliyorum) kimi bölümler varki yatarak geçilir sınavdan bir gün önce sabahlar yada göz gezdirir geçersin. Kimi bölümler vardır ki her gün hiç aksatmadan düzenli olarak saatlerce ders çalışırsın Türk Dili ve Edebiyatı işte o bölümlerdendir ağır bölümdür ve fakülteden sonra en çok kütüphanede olursun araştırırsın okursun bu bölümdekiler için kütüphane vazgeçilmezdir. Ve öğretim süresi 4 yıl değil 5 yıldır.

          04 Kasım 2012 22:21
          • kenan_ ;

            neden bu kadar kötülüyorsun bu bölümü. Cok kötü sayılmaz ama en azından diğer öğretmenliklerden daha iyi emin ol. Sen ne okudun ki ne biliyorsun?

            10 Kasım 2012 22:38
  • nur ;

    5 yıllık edebiyat fakültesi hakkında bilgi verseniz ?

    26 Ekim 2012 16:27
  • mehmet gizik ;

    ben de sözel öğrencisiyim seneye bende sınava giricem edebiyat böülümünde okuyan varsa bu bölümle ilgili bilgi verebilirmi şimdiden teşekkür ederim

    25 Ekim 2012 17:12
  • merve ;

    biraz düşük olsa iyi olur

    15 Ekim 2012 13:43
  • handan ;

    aga ya sadece çalışın hemen hemen ful yapmaya çalışın sonrası malum zaten gelecğn kolay zaten ama çooookkk kitap okuyn

    01 Ekim 2012 14:08
  • hakan ;

    arkadaşlar korkmayın ben de şuan dokuz eylül üniversitesinde bu bölümü okuyorum çok rahat kazandım eğer dersi derste anlarsanız çalışmanıza bile gerek kalmaz.

    29 Eylül 2012 17:50
  • eylül ;

    edebiyat öğretmeni olmak bu dünyada en büyük istegimm önümde 4 sene var calışıcam inşallah olurum.

    10 Eylül 2012 15:53
    • edebiyatçı zekası ;

      inş olursn çok qüzel bi meslek tavsiye ederm

      22 Eylül 2012 23:20
  • Aysel ;

    Evet puanlar yüksek yapacak tek iş sürekli çalışmak şartlar zor okumaktan başka şans da yok ne yazıkki:(

    03 Eylül 2012 19:17
  • aycan ;

    bu ne ya allahtan korksunlarya böyle yüksek puanmı olur

    09 Ağustos 2012 00:22
  • damla ;

    ispanyol yada ıtalyan dılı ve edebıyatını yazmayı dusunuyorum.mezunıyet sonrası ıs olanakları nasıl olur nerelere gırebılırım.tesekkurler

    22 Temmuz 2012 15:38
    • Sancak ;

      ispanyol ve italyan dili ve edebiyatı türk dili ve edebiyatından kat ve kat daha iyidir. Yazma konusunda kuşkun olmasın.

      28 Ekim 2012 20:41
  • kübra ;

    bende selçuk üniversitesi ed. öğrt.veya coğ. öğrt. istiyorum sizce hangisini seçmeliyim

    09 Temmuz 2012 19:46
  • buse ;

    ben bu puanı aldıktan sonra salakmıyım bu bölümü okuyacam tıp okurum bee.

    17 Haziran 2012 19:07
    • sena ;

      tıpta sözelden alıyordu ya okursun tabi

      09 Ekim 2012 19:45
    • Fırat ;

      Ne kadar zeki bir şeymişsin sen(!). Tıpın hala sözelden aldığını düşünüyorsan sınava hiç girme daha iyi.

      03 Aralık 2012 16:32
  • rüzgar ;

    ben ygs den 300 aldım acaba lys de kaç net yapmalıyım bu bölüm edebiyat bölümü gelsin lütfen arkadaşlar bir bilgisi oan varsa cevap verebilir mi acele

    06 Haziran 2012 21:49
  • elmas ;

    ygs de puanım 184 geldi lys dekaç puan almam gerekiyo acaba türk edebiyatı öğretmenliği kazanmak için acaba bi
    len varsa yazsın lütfennnnnnn.

    15 Mayıs 2012 21:44
    • aslı ;

      duruma göre degisiyor devlet üniversitesinde okumak istiyorsan garanti 390 400 puan alman gerekiyor..

      21 Mayıs 2012 15:05
      • Sancak ;

        Özel olarak zaten bu bölüm yeditepe dışında okunmaz. Heleki kıbrıstaki Doğu akdeniz ve Girne Amerikan flan aklınızdan bile geçirmeyin bölüm ne olursa olsun kesinlikle gitmemeniz gereken 2 üni bu ünilerdir

        28 Ekim 2012 20:43
    • kbr ;

      bnde senn gibi aldım canm malesef çok fazla almak lazm lys den .400 almalı ki dengelemeli diye düşünüyorum seneye kaldı artık :((((

      24 Mayıs 2012 00:07
    • halil ;

      500

      07 Haziran 2012 00:03
  • selin ;

    ya ben lisede okuorum simdiden beynim şişti bu nebiçim puanlar ya başkent üniwersitesi bari olsa yaa inş hepinizin olurr..

    15 Mayıs 2012 19:23
    • aslı ;

      baskent üniversitesi paralı yani bütcen yetiyorsa gidebilirsin tabii..

      21 Mayıs 2012 15:00
    • ceren ;

      yaaaa çok zorlanıyorum karar wermekte. lise sondayım hala karar weremedim seçeceğim bölüme yaa :(

      11 Temmuz 2012 10:35
  • Alev ;

    Yuh bu kadar önemli bi meslekmiydi ki bu puanları alabilsem zaten ezberim süper demektir gider başka bişe okurum.çüş yani abartmanın bu kadarı

    12 Mayıs 2012 14:19
  • Tolga ;

    Bu ne adamım ya bu ne uf

    06 Mayıs 2012 23:09
  • BÜŞRA ;

    Bu ne yaaa görende tıp okuyoruz sanıcak puanlar coşmuş durumda allah hepimizin yardımcısı olsun

    02 Mayıs 2012 18:37
  • Elif ;

    Kafkas üniversitesinde türk dili ve edebiyatı öğretmenliği yok mu

    29 Nisan 2012 16:00
    • aslı ;

      var elif taban puan 390..

      21 Mayıs 2012 15:08
      • Safa ;

        yanlısın var taban puan okadar yuksek değil

        26 Kasım 2012 00:03
  • devran ;

    ikiside değil ts-2 den alıyor :)

    23 Nisan 2012 19:28
  • wolkan ;

    ya bu lys denmi ygs denmi alıyo lütfen bi yardımcı olurmusunuz

    21 Nisan 2012 18:32
    • firdevs ;

      lys den alıyo hatta lys 4 ten sanırım

      22 Nisan 2012 00:08
      • gülay kömür ;

        ben selçuk üniversite 2.sınıf ed.öğr.okuyorum ygs 342 lysden de yani ham puanım( ts 2 )410 du benim yorumuma göre bu sene puanlar daha da yükselicek bölümlere formasyon kalktı çünkü her hangi bir sorunuz olursa yardımcı olabilim

        23 Haziran 2012 21:38
        • mihriban ;

          benim bölümüm eşit ağırlık .. ama debiyat öğretmenliği istiyorum .. ts 2 den alıyo .. benim sorum şu puanlar hesaplanırken benim ygs3 puan türüm mü hesaplanacak yoksa ygs 5 puan türüm mü yardımcı olursanız sevinirim .. bir de okul birincisi olma gibi bi durumum var..

          18 Ekim 2012 18:27
        • bulemm ;

          Pekii nasıl çalışırdın sınava bütün eserleri felan ezberledin mi?

          22 Şubat 2013 12:54
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER