6:13 am - Çarşamba Nisan 16, 2014
Sponsorlu bağlantılar

KPSS Eğitim Bilimleri Soruları ve Cevapları 7 Temmuz 2012

Cumartesi, 7 Temmuz 2012, 17:17 | Yaşam | 69 Yorum
by admin
Sponsorlu bağlantılar

2012 kpss soruları7 Temmuz KPSS öğleden sonraki oturumunda öğretmen adaylarına yönelik Eğitim Bilimleri sınavı yapıldı. 7 Temmuz 2012 KPSS Eğitim Bilimleri soruları ve cevapları bu sayfada… Eğitim Bilimleri soruları 7 Temmuz 2012 … KPSS Eğitim Bilimleri testi soru kitapçığı ve cevap anahtarı

7 Temmuz 2012 Cumartesi yapılan  Öğretmenlere yönelik yapılan  Kpss Eğitim Bilimleri Soru Ve Cevapları  .

SORULAR ZAMANLA EKLENMEKTEDİR.  SAYFAYI GÜNCELLEMEYİ UNUTMAYINIZ

S1 Okulda silahlı saldırıya uğrayan çocuklar ?
- İyileştirici
S2.Rehberlik yürütme komisyonun başkanı kimdir ? bilgizamani.net
- Okul müdürü
S3. Eğitim – Öğretim faaliyetleri kimin izniyle yapılır ?
- Talim terbiye kurulu

4-11 . çalındı idda edilen ve resimlerdeki sorulara verilen cevaplar
4 Bir sınıf öğretmeni güneş sistemini, Yaratıcı Drama
5. elif öğretmenin sınıfındaki öğrenciler, Proje
6. selçuk öğretmen derslerinde rol oynama aktif Öğrenme
7. celal Öğretmen Konuçma Halkası
8. öğrenmeyi Etkiyeln en ömenli faktör Anlamlı öğrenme
9. kütayyadaki öğretmen.. öğretmenin gezinde sonra izlenmilerini açıklaması
10. Deniz kirliliğini nasıl engelleriz doğru Sonucu bulmayı yönelendirmesi
11.Sosyal paylaşım sitelerin insanlar üzerindeki etkileri …..


2012 Kpss Genel Yetenek Soru Ve Cevapları 7 Temmuz 2012 için tıklayınız

2012 Kpss Genel Kültür Soru Ve Cevapları 7 temmuz 2012 için tıklayınız

2012 KPSS Eğitim Bilimleri Soruları Hakkında Yorumlarınızı ve Eklemlerinizi Aşağıdan Hemen Yazabilirsiniz …

69 yorum yazılmış, sizde hemen aşağıdan yorum yazabilirsiniz "KPSS Eğitim Bilimleri Soruları ve Cevapları 7 Temmuz 2012"

  1. Hakan diyor ki:

    Selam arkadaşlar… Ben de bu sene sınava gircem…Eğitimde hiç bilgim yok… Binlerce kavram var ve bunları nasıl ezberleyeceğimi bilmiyorum… Nolur arkadaşla yardımcı olun… Nasıl çalışmalıyım… Kahrolsun KPSS…!!!

  2. taner diyor ki:

    hatırladığım cevaplar:
    5 e modeli girme
    ginzberg’e göre yetenek
    dolaylı ceza
    progel dacum
    içerik-hedef-hedef düzeyi
    anal dönem
    ilgi ve ihtiyaçları dikkate alma insancıl
    öğrencinin öğrendiklerini hatırlama stratejisi yerleşim
    ipucu
    eşik yöntemi
    duyarsızlaştırma
    bıktırma
    uygulama
    çoklu zeka
    kodlama
    bilgi işleme
    zihin haritası
    kargaşalı kimlik
    holland girişimci
    kişisel yanlılık
    yalnız anısal bellek
    değer
    özerklik
    estetik
    bilişssel çıraklık
    zihin haritası
    felsefi temel
    hangilerini seçmeli 1A 2B 3A
    tamamlama olmalıydı ( çünkü pragnanz 4 şıkta pragnanz yasası zaten)
    gölgeleme

  3. özden diyor ki:

    uyuyamıyorum …şu soru ve cevaplar bari açıklansa:(

  4. sibel şimşek diyor ki:

    saçma bir sistem kurbanıyız.2002 mezunuyum 10 yıldır dersanelrde çalışıyorum.çok emek az para formasyon vewrip sonrada saçma sapan sınava tabi tutuyorlar.aslında birlik olmalı haklarımızı aramalıyız.en azından kanımızı sömüren dershane potronlarına.okuduğum için pişmanım keşke işçi olsaydım

  5. enes diyor ki:

    sınav biraz kolaydı ama asıl sınavın kolay olması adamı korktyor çok soru iki şık arasında kaldım çeldirisiler çoktu gene bu eğitime asla güven olmaz ters köşe de yapabilir bi anda ALLAH MUHAFAZA

    • özden diyor ki:

      katılıyorum ben ilk defa giriyorum ve hazırlıksız olarak.. o kadar çok çalışan arkadaşlara zor gelmesi beni daha da bi korkuttu..bir de üstüne kopya olayları tuz biber..

  6. Bambino diyor ki:

    Anlamlı öğrenme sorusu neden buluş değil orda da on bilg önemli bide neden talim terbiye öğretim programını zümre öğretmenleri yapmıyor mü okulun şartlarına gore . Talim terbiye egitim prog yapmıyor mü yani öğretim programının yapılması ve uygulanması zümre ogrt olmayacak mı hatta sene basında toplanırlar ve egitim programına ve okulun şartlarına koşullarına gore hazırlarlar ve okulmud imzalanırlar yanlış mı biliyorum

  7. Bambino diyor ki:

    Benzeyim simulasyondur yani tehlikeli durumları bilgisayar ortamında yapmak ada dokorlain kadavra calismasibgibi

  8. sd diyor ki:

    arkadaslar cok kolay sorulardı bu arada egtım felsefesı sorusunun cevabı ne olcakdı cok dusundm o soruyu daımıclk ıle esasıcılk arasında kaldm ama cogu arkadas yenıden kurmacılık dıor okul yasamın kendısı degıl ona hazırlıktr la celısmıormu bu soru ? cunku okul bıreylerı gelecege hazrlamadılır felan bı seyler dıordu okuln ıtıbarından bahsedıordu

  9. Mukuz Salo diyor ki:

    Rol oynama degil! Drama olacak. Dramada canlandırma ve yaratıcı düşünce gelişir. Adam sana tiyatro rolü gibi bi çizim vermiyor eline. Dogaçlamaya benzer rol oldugu için dramadır cevap! Ben özellikle son gün drama ile rol oynama arasındaki farka çalıştım :) Drama da da rol verilir unutmayın!

  10. Egemen diyor ki:

    Sadece kendi görüşümü açıklamak için yazıyorum. (yanlış anlaşılmasın.) Arkadaşlar bence de sınav biraz kolaydı. neden diyecek olursanız;
    1. eğitim ilimlerinde eskiden öyle uzun paragraf soruları sorulurdu ki 2,5 saatin yetmediği olurdu. ayrıca o paragrafları okuyup o ennnnn ince ayrıntıları yakalaması ayrı bir zulümdü.

    2. sınav ezbere dayalıydı. yani son 15 gün eğitim bilimleri notlarının ennn özet haline bile çalışsaydınız rahat yapardınız. ezberiniz varsa ve geçen senelerden 1-2 şey aklınızda kalmışsa çoook kolaydı.

  11. mehmet diyor ki:

    arkadaşım ben de benzetim yaptım öyle bir soru çözmüştüm ya

  12. sevda diyor ki:

    arkadaşlar tv ızleyen kadının dızı devamı pragnaz yasasıydı.çünkü denemelrın bırınde aynı soruyu sorduklarında bende tamamlama dedım ama cevabı okuyunca cok şaşırmıştım

  13. selda diyor ki:

    arkadaşlar şu bakım yurduna giden çocuk varya çoğu kişi ona ilgilerde hayatta kalmanın şartını işaretlemiş sanırım maslow ‘un ihtiyaçlar piramitine bakarsanız fizyolojik ihtiyaçlar yani yeme içme uyku dan snra barınma gelir oda zaten yurttut onun snrasında ait olma vardır sanırım c seçeneğinde bebeğin ait olma duygusu olmadığından die bişey vardı bnce cevap bu

  14. banu diyor ki:

    eğitim soruları kolay falan değildi ya hep 2 şık arasında kaldım.Ne ceza türleri ne pekiştirme tarifeleri,ne ranj medyan…dershanelerde atlanılan konular çıkmış diyorlar.Öz düzenleme,öz yeterlilik,öz yargılama…bunlardan çok seçenek işaretledim ne önemliymiş arkadaş ya…

  15. wan diyor ki:

    Arkadaslar genel kultur ve yetenek sorulari calinmis diye duydum dogru mu bilgisi olan var mi

  16. arda diyor ki:

    örtük,sorgulama,farklar yaklaşımı,talim terbiye,rol oynama,köşeleme değil keinlikle istasyon,konuşma halkası,öğernmede öğrenilmişlik çaresizlik diyorlar ama bence cocuk kaygı yaşıyor,yakın gelişim alanı,bastırma vardı.girişimci,fatma,mutlak ölçut,sistematik duyarsızlaşma,programda progel dedim çünkü işin uzmanı bir kişiydi.krize müdahale,üst biliş ,anal,hanım kız sorusunada kanun düzen dedim ama iyi çocuk olabilir kararsız kaldım.homojenlik,
    arkadaşlar insancıl görüş sorusuna ne yaptınız?kendini gerçekleştirme mi yoksa insan gerçeği falan vardı o mu?bu arada kopya çekenler yuksek alacak bizim puanlar düşecek çok moralim bozuluyor bu kadar emek…

  17. efe diyor ki:

    zihin haritasında akla gelen ilk şey yazılır. eğitim felsefesi sorusunun cevabı neydi arkadaşlar daimicilik esasicilik y.kurmacılık hangisi

  18. efe diyor ki:

    Gezi sorusunda “gezi sonrasında öğretmenin kendi izlenimlerini aktarması” gibi buna benzer bir seçenek vardı. Bende bunu ilk olarak öğrencinin yapması gerektiğini düşündüm o şıkkı işaretledim. zihin haritası-klasik koşullanma-istasyon-görüş geliştirme-iyi çocuk eğilimi(hanım kız ol ifadesinden yola çıkarak işaretledim)

  19. deryaa diyor ki:

    HATRLADIKLARIMIN DEVAMI:)
    1.Derecelendirme ölçeği
    2.zincirleme
    3.ölçüt sınavdan 80 puan alma
    4.somuttan soyuta -hayatilik
    5.bilişsel çıraklık
    6.belritke tablosu-içerik hedef davranış
    7.6a 6b den homejendir
    8.madde ayrt edicliği 2 de 1 den fazldır
    9.doğrudan ölçme ile bağımlı değişken aynı cevaptı yazma becerisi
    10.iş birlikli öğrenmde öğretmenin yaptığı hatayı çoğu insandan farklı işretledim şöle düşündüm öğretmen gruptakilere kimin ne yapcağını sölüyo die bi şık wardı yanlış çocuğun kendi bulsun die duşundum tabı saçma:)

  20. deryaa diyor ki:

    HATRLADIKLARIM DOĞRULUĞUNU BİLMİYORUM:)
    1.krize müdahele
    2.ölçmede hata:fatma
    3.bıktırma
    4.sistematik duyarsızlaştırma
    5.kademeli yaklaştırma
    6.objektiflik
    7.yapı geçerliği
    8.rol oynama
    9.çoklu zeka
    10.bıktırma
    11.öğrenilmiş çaresizlik
    12.öncelik etkisi
    13.anlamlı öğrenme
    14.performans değerlendirme
    15.tanılayıcı-mutlak
    16.sağa çarpık grafik
    17.gezi sorusu:sonrdan değerlendirme yapması
    18.5e derinleştirme
    19.seyh edabali ile anekdot anlatımı
    20.eğitsel rehberlik
    21.gölgeleme
    22.diziyi beklmesi.süreklilik
    23.öz değerlendirme yaptım 2 tane
    24.kritik dönem
    25.küçük kas gelişmemiş olması
    26.olgunlaşma kör adam
    27.kültür çevre
    28.umutsuzluk
    29.dikkat
    30.hatırlma
    31.hazırbulunuşluk
    32.dakkatini öğrencinin gündelik olayla çekmesi yanlış dedim(salladım)
    33.öğretmen örnek olmayan durumları verir
    34.düz anlatım
    35.öğrencinin bilgilerini velilerle paylaşma

  21. rümeysa diyor ki:

    okulda silahlı saldırı….krize müdahele edici rehberlk olmalı…

  22. serap diyor ki:

    ben hiç anlamıorummmm bu sınava kolay diyenleri heleki eğitimine..gerçekten moral bozmak için yaptığınıza inanıorumm..öğrenme neydi öle…hiiiiçç laksızz şeyler resmen didik didik aramışlar sormak için..çok zordu..

  23. sevda diyor ki:

    son 3yılın soru tarzlarına o kadar alıştırdılarkı uzun ve dolambaçlı paragraflara. soruları görünce şok oldum ayrıca öğrenmede davranışçı kuram yok denecek kadar azdı.KIMSE UNUTMASIN SORULAR KOLAY GÖRÜNÜMLÜ AMA BI O KADARDA ZORDU.

  24. arda diyor ki:

    kopyacıların doğruyu bildiği yok.çoğu yanlış cevap kendileri bile elindeki soruları cevaplamaktan açizler…yaratıcı drams olması mumkun değil çünkü önceden hazırlık var dolayısıyla rol oynama..

    • tuuba377@hotmail.com diyor ki:

      insan dışındaki varlıkların canlandırılması rol oynama değil de drama olmamalı mı?

      • cumali diyor ki:

        kesinlikle hocam rol oynama olmalı çünkü çocuklar doğaçlama değil belli bir şeyi canladırıyorlar ve hatta bunun cevabı benzetim bile olaiblir ama yinede drama olamaz

        • ömer diyor ki:

          kesinlikle rol oynama olamaz çünkü rol oynamada çocuklar insandan başka bi kılığa bürünemezler

    • gurcan diyor ki:

      yaratıcı dramadada hazırlık olabılıyor. rol oynama olması için bir metne baglı olması gerekiyor. yaratıcı dramadada rol kartları oluyor sadece cocuk oynuca rolu bılıyor. bir metin yoksa herzaman yaratıcı dramadır.

      • gurcan diyor ki:

        ayrıca rol oynamada cocuk kendı kımlıgınden sıyrılıp rolun kımlıgıne gırer orda cocuk kendı kımlıgınden sıyrılmıyor ben gunesım falan dıyor cevap kesınlıkle yaratıcı drama.

  25. onur diyor ki:

    ayakkabı bağlama yakınsak gelişim alanı … anlamlı öğrenme …. televizyonda dizi izleyen kadın tamamlama… hayat bilgisi sorgulayıcı… sorunu yazıp aklına gelen ilk şeyleri yazması zihin haritası.. bi de gelin vardı ona da iyi çocuk eğilimi dedim benim işaretlediklerim bunlar

  26. selda diyor ki:

    arkadaşlar gezi ile ilgili soruya bir çok kişi geziden snra açıklama yapılması demiş bnce o değildi öğretmenin geziye götürmesi için öncelikli olarak ilgili yerlerden izin alması gerekiyo sanırım b seçeneğinde böyle bi cvp vardı

    • cann diyor ki:

      arkadaşım soruda sanıyorum gerekli izinler alındığını belirtiyordu birde zaten gezi yapılmış yani senin dediğin gibi izin alınması gerekirdi ve alınmıştır. izin alınmadı ise senin dediğin doğru.

      • selda diyor ki:

        arkadaşım zaten soruda nerde harda yapılmıştır soruluyodu.paragrafı okuyunca öğretmen hiçbir yerden izin almadan kafasına göre geziye götürmüş, bu yanlış öncelikle izin alıp götürmesi gerekiyo

      • ömer diyor ki:

        orada yapılan hata soruluyordu. hatada yapılan yer değerlendirme direk geziden snra değilde geziden snraki ders yapılmasıydı ders bir hafta sonraysa çok beklenmiş olunacak diye düşündüm.hemen gezinin ardından yapılmalı tartışmalar

  27. selda diyor ki:

    arkadaşlar gezi sorusuna geziden snra açklama yapması demişsiniz öğretmen geziye giderken kendi kafasına göre götüremez ilgili yerden önce izin alması gerekiyo sanırım b seçeneğinde böyle bi cvp vardııı

  28. şenay diyor ki:

    sts kalitesinde kalitesiz sorular..piyasada çözdüğümüz denemeler daha kaliteliydi

  29. Ferhat Taştekin diyor ki:

    Bu verdiğiniz cevapları kim söyledi allah aşkına size. Yanlış çünkü. mesela o güneç sistemi sorusunu ben de hatırlıyorum. öğrenciler okula hazırlıklı geliyorlardı. o yüzden kesinlikle rol oynama olur.

    • ışıl diyor ki:

      aynen katılıyorum arkadaşım sana..hangi çocuk güneş hangi çocuk gezegen öğretmen belirlemiş..ve ne konuşacaklarıda belli..kesinlikle ama kesinlikle rol oynama..

      • slnn diyor ki:

        evet rol oynama çünkü dramada doğaçlama olur bunda ne söyleyeceği önceden belli ben güneşim diyor o yüzden rol oynama

    • aynen diyor ki:

      aynen bende katılıyorum rol oynamaydı. yaratıcı dramada hazırlık vs olmaz adı üstünde yaratıcı.

      • manolya diyor ki:

        ben de rol oynama diye işaretledim.yaratıcı drama da diyalog kendiliğinden gelişir oysa roller zaten belli.dogaçlama yok.

    • cumali diyor ki:

      kesinlikle hocam drama olması ümkansız eğer dikkat ettiyseniz paragrafta yani soru kükünde “ayrıntılarıyla” diyordu buda önceden var olan bir metini işaret ediyor yani rool oynama olmalı

  30. mürüvet diyor ki:

    1beyin fırtınası
    2)bilişsel çıraklık
    3)görüş geliştirme
    4)soru cevap sorusunda öğretmenin yapmadığı :düzeltme
    5)aktif öğrenme
    6)güneşli soru rol oynama
    7)köşeleme
    8)kavram haritaları
    9)hayatilik-somuttan soyuta
    10)gezi:öğretmenin açıklama yapması sınıfta
    11)ölçmede yanlış notu hesaplanan fatma
    12)tanıma yerleştirme-mutlak
    13)belitke tablosu:konu-içerik-?
    14)yordama geçerliği:2010 yılı ve 2011 yılı karşılaştırması
    15)kontrol listesi
    16)ölçüt:sınavda 80 puan alan geçer
    17)sağa çarpık grafiği
    18)sorgulama
    19)programı talim terbiye hazırlar
    20)provusun modeli
    21)farklar yaklaşımı
    22)eğitsel rehberlik
    23)okul müdürü
    24)krize müdahale
    açıklama :arkadaşlar bunlar benim işaretlediklerim doğrudur demiyorum soru hatırlatmak amacıyla paylaştm.

    • aynen diyor ki:

      kontrol listesi değil derecelendirme ölçeği, kavram haritası değil zihin haritası yani bnde böyle cevapladım çünkü kontrol listesinde var yok vs seklinde olur ama bunda dereceye göre puanlama vardı. kavram haritasında da akla gelen hersey yazılmaz.

    • sebastian diyor ki:

      branş nedir hocam?

    • banu diyor ki:

      köşeleme değil istasyon

      • enes diyor ki:

        EVET İSTASYON KÖŞELEME DİYEN KİTABA BAKSIN Bİ ÇÜNKÜ SORULAN SORU KESİNLİKLE KÖŞELEMEDEN UZAK O ŞAŞITRMACA OLARAK 3 KÖŞE DEMİŞ

  31. RECEP diyor ki:

    konuşma halkası,g.geliştirme,krize müdahale,yeniden kurmacılık,gölgeleme,üst düzey koşullanma,anlamlı öğrenme,objektiflik, aktif öğrenme,keşfetme,rol oynama ,okul müdürü ,talim ve terbiye, çoklu zeka, örtük, sorgulama yaklaşımı, örnek olay-analiz

  32. muhammed yücel diyor ki:

    Öyt:
    1-görüş geliştirme
    2-konuşma halkası
    3-istasyon
    4-geziden sonra açıklama yapmış
    5-proje ödevinde aylık dergi çıkarma demiş yanlış
    6-gezegenleri rol oynama yaptım önceden görevlendirilmiş öğrenciler rollerini biliyorlar.(benzetimde fena degil:)
    7-5e modeli soruyu yanlış yaptım cevabıda bilmiom:)
    8-yapılandırmacılıkla ilgili soru konuyu öğrenciye verip sunmasını istemesi
    9-aktif öğrenme vardı
    10-alamlı öğrenme
    11-somuttan souyta-hayatilik yaptım.
    12-örnek olay-analiz yaptım
    13-bulus yoluyla ogrenme sorusunda öğretmenin ek örnekler vermesi yaptım.
    14-tam öğrenme ile ilgili bir soru vardı duyussal giriş özellikleri
    15-tahtaya bır kavram yazmıs sonra öğrencilerin döylediklerini daire biçiminde yazmış zihin haritası dedim
    16-öğrencilere pandomım felan veren bir öğretmen vardı çoklu zeka yaptım
    17-bilişsel çıraklık sorusu vardı.
    18-bir tanede bir öğrenci ile ilgili yürütücü biliş le ilgili bir cevap vardı galıba tam olarak.

  33. kpss maduru diyor ki:

    gelişimden anal dönem vardı.rehberlikten gilzberkin 13 14 yaş yetenek.programdan sorgulama yaklaşımı, örtük işaretlediğimi hatırlıyorum.ölçme zordu.fatma vardı bir tane.soruların tarzı çok çok farklıydı.geçen seneyle alakası yoktu adeta.

  34. ayşe diyor ki:

    pardonda güneş sistemi sorusu nasıl yaratıcı drama öğretmen vermiş güneşi anlat demiş konusu belli rolü belli kendisi birşey yaratmıyoki güneşin yerine geçip kendini anlatıyor

  35. ilknur diyor ki:

    saydırma tekniği miydi neydi döküp saçma mıydı hahaahahaa :)

  36. Büşra diyor ki:

    Celdirici şıklar ve duymadiim kavramlar vardi.sirf kafa karistirmak icin koymuslar.bide ölçme degerlendirme sorularinda zorlandim

  37. mucit diyor ki:

    moralinizi bozmak istemiyorum ama sınava girenlerden biri de ben olarak diğer sayfalarda soruların çalındığı önceden yayınlandığı yazıyor her ne kadar doğruluğuna inanmak istemesem de ……( ki bu sınav son şansımdı)

  38. mucit diyor ki:

    bence de genel itibariyle kolaydı ama sizin de dediğiniz gibi hiç rastlamadığım kavramlar ben mi yanlış hatırlıyorum çelişkisine düşürdü beni. 3-4 soru çeldiriciydi gerisi Allaha kalmış:-)

  39. derya_kuzusu diyor ki:

    genel itibariyle fena değildi ama nedense hep iki şık arasında kaldım.birde bazı soruların şıklarını sırf çeldirici olsun diye duyulmadık kavramlar atmışlar ortaya..yorumsuz kaldım :/

  40. Hatice Çiçek diyor ki:

    Gelişim Psikolojisi sorularında biraz zorlandım ben, sizinkiler nasıldı arkadaşlar , soru paylaşımı yapalım lütfen ?

    • slnnn diyor ki:

      krize müdahale,istasyon,özdüzenleme,öğrenciye psikolojik danışma yapmak,kavram haritası,sistematik duyarsızlaştırma,rol oynama,delphi tekniği(uzmanlara danışıldığı için)

Yorum Yazın

Sponsorlu bağlantılar

Gizlilik ve İletişim

Sitemizde hiçbir şekilde illegal içeriklere yer verilmez. 2013mersin.net sitemizle ilgili olarak telif hakkı iddiasında bulunan kişi ya da kurumlar 2013mersinnet[a]gmail.com   adresine e-posta atabilirler.

Site yazarlarımızdan kaynaklı ihlal içeren yazılar, uyarı yapıldığı sürece derhal kaldırılacaktır. Detay için tıkla >> Gizlilik Politikası

Dost Siteler